Thursday 7 September 2017

Tutkitaan Perustavanlaatuisia Periaatteiden Of Monenvälisen Kauppa Järjestelmä


Epäsymmetrian kehitysmaiden monenvälisessä kaupankäyntijärjestelmässä WTO: ssa Analyysi. Monenvälisen kauppajärjestelmän perusperiaatteet ovat auttaa kauppaa mahdollisimman vapaasti ja toisaalta käsitellä kauppaan liittyvissä kysymyksissä käytäviä riitaisuuksia. On ollut dynaaminen rooli maailmantalouden kasvussa, koska toisen maailmansodan kauppa on tärkeä kaikentyyppisten talouksien kehitykselle. Sen jatkuva kasvu vaatii vapaata ja oikeudenmukaista monenkeskistä kauppajärjestelmää. Kaupan laajentaminen Vastaavasti kaupankäyntijärjestelmä, joka vähentää kaupan esteitä neuvottelujen avulla ja soveltaa syrjimättömyyden periaatetta, edesauttaa kauppaa kehitysmaista. Lisäksi kaupankäyntijärjestelmä, joka mahdollistaa riitojen ratkaisemisen tehokkaasti ja rakentavasti, tuo lisäetua kehitysmaille. Maailman kauppajärjestelmä WTO: ssa lupaa kaiken, mutta se toimii viime vuosina sen perustamisen jälkeen On ilmoittanut, että eri jäsenmaiden toteuttamat toimet eivät ole olleet yhtenäisiä. Toimistotilojen tehokkaammat toimijat ovat kehittäneet monia uusia välineitä kansallisen edun turvaamiseksi ja heikommat toimijat ovat joutuneet toteuttamaan sitoumuksensa. Tämä on aiheuttanut epäsymmetriaa Tehokas markkinoillepääsyn malli maailmantalouden eri maissa. Edellä olevan perusteella tässä tutkimuksessamme pyritään ensisijaisesti tarkastelemaan WTO: n monenvälisen kauppajärjestelmän roolia kehitysmaiden kansainvälisen kaupan edistämisessä yleensä ja Erityisesti Intian tavoite Tämän asiakirjan tarkoituksena on keskustella kaupan ja kauppajärjestelmän tärkeydestä kehitysmaissa yleensä ja erityisesti Intiassa b keskustella WTO: ssa vallitsevista epäsymmetristä, jotka vaikuttavat kehitysmaiden kehitysprosessiin epäedullisesti ja C ehdottaa tapoja ja keinoja siitä, miten Intia ja muut kehitysmaat voivat Maksimoida voiton ja pienentää tappiota sen jäsenyydestä maailmankaupan organisaatiosta globalisaation aikakauden aikana. Kauppajärjestelmän avainsanat, WTO, kehitysmaat, Intian talous. Kuva ei näy tässä osassa. - Kauppatieteiden laitos, AMU Aligarh. Maailmankauppa Että GATTin perustamisesta vuonna 1947 on tehty huomattava uudistus WTO: n nykyinen asema pyrkii luomaan uuden markkinapohjaisen kauppajärjestelmän Maailman kauppajärjestön WTO: n säännösten mukaisesti WTO: n säännöksiin on sisällytetty useita uusia aloja, kuten maataloutta, tekstiilejä, teollis - ja tekijänoikeuksia, TRIM-palveluja ja palveluja. Vapauttamisen laajuutta on laajennettu sisällyttämällä tullitariffeja sekä tariffit ja monet uudet normit ja tieteenalat, kuten terveys - ja kasvinsuojelutoimet, polkumyynnin vastaiset toimenpiteet, riitojenratkaisumenettelyt, suojatoimenpiteet jne., Jotta voidaan varmistaa vapautetut tehokkaat markkinoillepääsyt ja sääntöihin perustuvat Kauppa WTO: lla on valtuudet panna täytäntöön sitovia sitoumuksia, sääntöjä ja normeja Kaupunkikauppa Kaupankäyntijärjestelmän perustavanlaatuiset periaatteet ovat auttaa kauppaa mahdollisimman vapaasti ja toisaalta käsitellä kauppaan liittyvissä kysymyksissä käytäviä riita-asioita. Järjestelmä pyrkii parantamaan ennustettavuutta ja vakautta vähentämällä kiintiöiden käyttöä ja Muita toimenpiteitä rajaamaan tuonnin määrät Toinen houkuttelevampi näkökohta on se, että uusi monenkeskinen kauppajärjestelmä olisi avoin ja syrjimätön Kaupankäyntiä vapauttavien kaikkien aloitteiden olisi taattava maailman kauppajärjestölle kokonaisuudessaan suuria ja Laajentavat markkinoita ja lisäävät kauppaa kaikille osallistuville jäsenille Chadha, GK 2003 Monet WTO-sopimukset edellyttävät, että hallitus julkistaa politiikkansa ja käytäntönsä julkisesti maan sisällä tai ilmoittamalla asiasta WTO: lle. Kansallisen kauppapolitiikan säännöllinen valvonta kauppapolitiikan tarkistusmekanismilla TPRM tarjoaa Muita keinoja kannustaa avoimuutta sekä kotimaassa että monenvälisillä alueilla Vel. Tämän maailmankauppajärjestelmän kehityksen odotetaan vaikuttavan voimakkaasti kehitysmaiden kaupalliseen suorituskykyyn Tämän taustalla tavoitteena on tutkia, kuinka monenvälinen kauppajärjestelmä vastaa kehitysmaiden yleisesti ja kehitysyhteistyön tarpeisiin. Intia erityisesti tämän pääteeman kehittämiseksi kansainvälisen kaupan ja kauppajärjestelmän merkitystä kehitysmaissa käsitellään osassa 1 3. Seuraavana on lyhyt kuvaus joistakin asymmetrisistä nykyisessä kauppajärjestelmässä, joka vaikuttaa kehitysprosessiin Kehitysmaat epäedäkää osassa 1 4 Osassa 1 5 ja 1 6 käsitellään kehitysmaiden kauppaa koskevia tuloksia WTO: n jälkeisessä ajassa ja kehitysmaiden kehitysohjelmaa ehdotetaan vastaavasti. Viimeisessä osassa esitetään päätelmät.1 2 TIETOKANTA JA MENETTELY . Tutkimuksessa viitataan WTO: n jälkeiseen ajanjaksoon, jota verrataan myös ennen WT: tä O-kausi Tutkimus perustuu eri lähteistä kerättyihin toissijaisiin tietolähteisiin, jotka on kerätty asianmukaisista paikoista. Vuosien OECD-maiden maataloustukien osuutta koskevat tiedot toimitetaan Intian tilastolaitoksella. Maailmankauppa-ja kehityskertomus 2007, Tutkimus - ja tietojärjestelmä, New Delhi Kaupan ja tuotekehityksen osuudet vuosina 1985-2007-2007 tuodusta alue - ja talousryhmittymän osuudesta viennin ja tuonnin osalta kerätään UNCTADin sihteeristöltä Tutkimus Perustuu eri lähteistä kerättyihin toissijaisiin tietolähteisiin, joista on kerätty asianmukaisia ​​paikkoja. Menetelmä on yksinkertainen ja analyyttinen.1 3 TÄRKEIMMÄT Kaupan ja kauppajärjestelmän merkitys kehitysmaiden kannalta. Neljä syytä Ensinnäkin se on usein ensisijainen tapa globalisoitumisen hyödynnettävyyden toteamiseksi Countri Kun ne saavat markkinoille pääsyn viennin ja uuden teknologian kautta kansainvälisten siirtojen kautta ja lisäävät kilpailupainetta parantavat resurssien jakamista. Viennin ja tuonnin kasvava osuus bruttokansantuotteesta osoittaa kasvavan kansainvälisen kaupan altistumisen. Toiseksi, Teollisuustuotannon uudelleenkohdentaminen teollisuusmaista kehitysmaihin tarjoaa runsaasti mahdollisuuksia laajentaa kauppaa paitsi tavaroihin myös palveluihin, jotka ovat yhä kaupankäynnin kohteena. Palvelujen maailmanlaajuinen kauppa voi useiden vuosikymmenien aikana ylittää huomattavasti tavaroihin verrattuna. Kolmanneksi kauppa kietoutuu toisiinsa Joilla on toinen globalisaation osa kansainvälisten tuotantoverkkojen leviäminen. Nämä verkot hajottavat peräkkäisen tuotantoprosessin, joka on perinteisesti järjestetty yhteen paikkaan ja levittäytyy kansallisten rajojen yli. Tämä dynaaminen johtaa maantieteelliseen tuotantoon ja kaupankäynnin lisääntymiseen kaupunkien, alueiden , Ja maat kasvussa Yhdessä kaupankäynnissä yhdessä uusien tuotantoalueiden kanssa on tahtoa. Kauppa tunnustetaan voimakkaasti kansainvälisten pitkäaikaisten instituutioiden tukemana. Kauppaa ja kauppaa koskevan yleissopimuksen perustaksi perustettu Maailman kauppajärjestö on viimeisin Askel luoda monenvälistä tavaroiden ja palveluiden vaihtoa johtavaa kaupallista ympäristöä 2. Kaupankäynnin järjestelmä, joka perustuu sääntöihin, auttaa kehitysmaiden kaupan laajentamisessa Erityisen tärkeitä ovat neuvottelut, jotka johtavat yksimielisyyteen ja keskitytään noudattamaan sääntöjä . Kaupankäyntijärjestelmä mahdollistaa riitojen käsittelemisen rakentavasti Ennen toista maailmansotaa vaihtoehtoa ei ole käytettävissä Sodan jälkeen kaupankäyntiä harjoittavien valtioiden maailma neuvottelee kaupankäyntisäännöistä, jotka on nyt annettu WTO: lle. Näihin sääntöihin sisältyy jäsenyyden velvollisuus tuoda WTO: n kiistat eivätkä toimivat yksipuolisesti, kun ne aiheuttavat kiistoja WTO: lle, WTO-menettely keskittyy Heidän huomionsa sääntöihin WTO: ssa on perustettu noin 300 riitaa sen perustamisesta lähtien vuonna 1995 WTO WTO: n järjestelmä auttaa ratkaisemaan nämä kiistat rauhanomaisesti ja rakentavasti. Sääntöjen eikä valtaa koskevan maailmankauppajärjestelmän etuna on se, että Helpottaa kaikkien WTO: n päätösten tekemistä yhteisymmärryksessä Kaikkien jäsenten neuvottelevat WTO-sopimukset, jotka hyväksytään yksimielisesti ja ratifioivat kaikki parlamentin jäsenet. Sopimukset koskevat jokaista rikkaampaa ja köyhää maata. Heillä on yhtäläinen oikeus riitauttaa Toisiaan WTO: n riitojenratkaisumenettelyissä Tämä tekee elämästä helpompaa kaikille, useilla eri tavoilla Pienemmät maat saavat paremman neuvotteluvoiman ilman monenvälistä järjestelmää, kuten WTO: n järjestelmää, tehokkaammat maat voisivat vapaasti asettaa heidän tahtonsa yksipuolisesti Niiden pienemmät kauppakumppanit Pienemmät maat joutuisivat käsittelemään jokaista suurta taloudellista toimivaltaa erikseen ja olisi mu Jotka pystyvät vähemmän vastustamaan ei-toivottuja paineita. Lisäksi pienemmät maat voivat toimia tehokkaammin, jos ne hyödyntävät mahdollisuuksia liittoutumien luomiseen ja resurssien yhdistämiseen. WTO: n maailmanlaajuinen järjestelmä vähentää kaupan esteitä neuvottelujen avulla ja soveltaa syrjimättömyyden periaatetta. Johtaa alhaisempaan tuotantokustannuksiin ja alentamalla valmiiden tavaroiden ja palvelujen hintoja ja lopulta alhaisempia elinkustannuksia. Kaupalla sallitaan työnjako maiden välillä. Se mahdollistaa resurssien käytön asianmukaisesti ja tehokkaammin. WTO: n kauppajärjestelmä tarjoaa kuitenkin enemmän kuin Että se auttaa tehostamaan tehokkuutta ja vähentämään kustannuksia entisestään järjestelmään sisältyvien tärkeiden periaatteiden takia. Se edistää kaupan vapauttamista, joka hyödyttää talouksia eri tavoin Ensinnäkin, kun tariffit laskevat suhteellisten hintojen muuttuessa, resurssit kohdennetaan tuotantotoimiin, jotka nostavat Kansalliset tulot Uruguayn kierroksen UR: n jälkeen toteutetut tullinalennukset Arvioidaan nostaneen kansallisia tuloja 0 3-0 4 prosenttia Srinivasan 1998 Francois, Mc Donald ja Nordstorm 1996 Toiseksi, paljon suurempia etuja kertyy pitkällä aikavälillä talouden sopeuttamiseksi teknologisiin innovaatioihin, uusiin tuotantorakenteisiin ja uusiin kilpailun muotoihin. Voitot tulevat jatkossakin olemaan tärkeitä tulevaisuudessa, koska ne ovat olleet aiemmin. Kaupan vapauttaminen on toinen voimakas. Se vaikuttaa voimakkaasti yritysten toimintaan. Todiste sen vaikutuksista kotimaisiin yrityksiin korostaa kehitysmaiden etuja ja hyötyvät maailmanlaajuisista Markkinat. Talous, joka tekee kaupankäynnin ja investointien avoimuuden talouden kanssa muualla maailmassa, tarvitaan kestävään talouskasvuun. Todisteita tästä on selvää. Mikään maa ei ole viime vuosikymmeninä saavuttanut taloudellista menestystä sen elintason huomattavan kasvun Ihmiset, olematta avoin muulle maailmalle. Sitä vastoin kaupan avaaminen on ollut tärkeä tekijä taloudellisen menestyksen kannalta Itä-Aasiassa, jossa keskimääräiset tuontitullit ovat laskeneet 30: stä 10: een viimeisen 20 vuoden aikana. - On olemassa huomattavaa näyttöä siitä, että ulospäin suuntautuneet maat pyrkivät jatkuvasti kasvamaan nopeammin kuin Srinivasan TN: n ja Jagdish Bhagwatin, 1999. - Kaupan vapauttaminen voi lisätä yritysten tuottavuutta pysyvästi tarjoamalla käyttöön ajanmukaisia ​​pääomalaitteita ja korkealaatuisia välituotteita suhteellisen alhaisilla hinnoilla. Jotkut Korean tasavallassa ja Taiwanissa toimivat yritykset esimerkiksi nostivat tuottavuutta monipuolistamalla Kansainvälisten tulojen käyttö Maailmanpankki 2001.- Uusille työpaikoille luodaan ammattitaidottomia työntekijöitä, mikä nostaa heidät keskiluokkaan Maiden välinen yleinen epätasa-arvo on ollut laskussa vuodesta 1990, mikä heijastaa kehitysmaiden nopeampaa talouskasvua Kaupan vapauttaminen David Dollar ja Aart Kraay. Toiseksi, kaupan vapauttaminen voi käynnistää tapahtumaketjun, joka keskittyy taloudelliseen toimintaan Kaupunki tai alue Kun kustannukset laskevat tuotannon kasvaessa, liiketoiminnalla on kannustin sijoittaa tuotantotoiminta muutamiin paikkoihin ja luoda pohja talouselämän taajamille. Koska ulkomailta hankkineet yritykset lisäävät tuotantoa näillä paikoilla, keskimääräiset kustannukset vähenevät ja voitto nousee. Voitot houkuttelevat uusia yrityksiä, jotka tuottavat samanlaisia ​​tavaroita ja tarjoavat siten uuden taajaman lähteen. Lopullisten tavaroiden tuottajien kasvu kannustaa uusien välituotantopanosten ja tuottajien markkinoille tuloa sellaisten tuotteiden kanssa, jotka ovat erikoistuneita lopputuotteiden tarpeisiin räätälöityihin tuotteisiin Uudet tuotantopanokset tekevät lopputuotteiden tuotannon entistä tehokkaammaksi, alentavat kustannuksia ja parantavat laatua ja mahdollisesti tuloja. Lopullisten tuotteiden tuotanto on yhä kannattavaa ja lisää tuottajia. Sykli jatkuu, kunnes se ruuhkautuu, kun tuotos kasvaa nopeammin kuin kapasiteetti Kaupan vapauttaminen avaa ulkomaiset markkinat, expa Kotimaisten yritysten tavaroiden kysyntää ja mahdollisuuksia palvella suuria markkinoita ja hyödyntää mittakaavaeduista hyötyä. Stiglitz E Joseph ja Charton Andrew 2005 Kaupan vapauttaminen antavat erilaisia ​​tuotantopanoksia alhaisemmilla hinnoilla alentamalla tuotantokustannuksia. Liberalisaatio voi myös ottaa käyttöön enemmän Kilpailu ulkomaisista yrityksistä kotimaan talouteen, joka voi johtaa paikallisten yritysten tehokkuuden parantamiseen Lopuksi kaupan vapauttaminen eri kanavien kautta vaikuttaa talouskasvun nopeuteen. Uruguayn kauppaneuvottelujen neuvotteluissa ennustetaan, että uuden vapautetun maailman kauppajärjestelmän, Maailmankauppa laajenisi ja kehittyvät maat hyötyisivät. Mutta eri ennakoimattomien olosuhteiden vuoksi maailmankaupan vapauttaminen tariffitason alentamisella ei ole johtanut maailmankaupan odotettuun kasvuun ja koska tällaiset kehitysmaat ovat kamppailleet laajentamaan WTO: n järjestelmä vaatii jäsenmaata S kaupan esteiden vähentämiseksi ja kaupan vapauden lisäämiseksi. Se tarjoaa foorumin vapauttamista koskevien neuvottelujen yhteydessä. Siinä annetaan myös säännöt siitä, miten vapauttaminen voi tapahtua. Sopimukseen kirjatut säännöt mahdollistavat esteiden asteittaisen laskun siten, että kotimaiset tuottajat voivat mukauttaa niitä Täsmennetään, milloin ja miten hallitus voi suojata kotimaisia ​​tuotteita esimerkiksi tuonnilta, joita pidetään epäoikeudenmukaisesti alhaisina hintoina tukien tai polkumyynnin takia. Tämä uusi WTO: n kauppajärjestelmä ei tunnusta kaupankäynnin vapauttamisen kielteisiä vaikutuksia Oikeudenmukaisuus ja tällainen vapaakauppa - ja reilun kaupan välinen ristiriita näyttävät jatkuvan uuden kauppajärjestelmän Punchmukhi, VR 2003: n mukaan. Kaupan vapauttamista suosiva vakiintunut väite on se, että se parantaa maan keskimääräistä tehokkuutta Tuonti ulkomaisilta tuottajilta saattaa tuhota joitain tehotonta Paikalliset teollisuudenalat, mutta kilpailukykyiset paikalliset teollisuudenalat oletetaan kykenevän absorboimaan iskun Ne laajentavat vientinsä ulkomaanmarkkinoille Tällä tavalla kaupan vapauttamisen on tarkoitus sallia resurssien hyödyntäminen alhaisen tuottavuuden suojatusta sektorista korkean tuottavuuden vientisektoriksi. Mutta nämä väitteet olettavat, että resursseja käytetään täysipainoisesti, kun taas useimmissa kehitysmaissa Työttömyys on pysyvästi korkealla Ei ole tarvetta siirtää resursseja lisäämään resursseja vientisektorille, vaan tarvitsee vain käyttää tähän mennessä käyttämättömiä resursseja. Käytännössä kaupan vapauttaminen usein vahingoittaa kilpailevaa paikallista tuontialaa, kun taas paikallisilla maahantuojilla ei ehkä ole automaattisesti tarvittavia tarjontakapasiteettia Laajentuminen Joten vapauttaminen näyttää usein johtavan siihen, että työvoiman siirtyminen väliaikaisesti alhaisen tuottavuuden suojatusta sektorista nollatulouteen. Työttömyys valitettavasti Valitettavasti useimmat mallit, jotka yrittävät käsitellä hyvinvointia koskevaa kysymystä, hyötyvät kaupan vapauttamisesta ottavat täyden työllisyyden ja eivät siten vastaa tähän avaimeen Kysyy imp Vapauttaminen sellaisilla talouksilla, joilla on alikehittyneitä varoja mutta työttömyyden ongelma ei ole pelkästään teoreettinen ongelma Huoli siitä, että kaupan vapauttaminen johtaa työttömyyden lisäämiseen, on ehkä tärkein lähde vastustaa vapauttamista. Kaupan vapauttaminen vaikuttaa myös epätasa-arvoisuuteen. Tehdä jokaista maata paremmaksi Sen sijaan se muuttaa tulojen jakautumista ja luo voittajia ja vaeltajia Vakavaraiset taloudelliset argumentit ovat, että nettovoitto kaupan vapauttamisesta on myönteistä, jotta voitto voi kompensoida häviäjää ja jättää maan paremmaksi yleisestä epätasa-arvosta Maailmantalouden järjestys, joka muodostaa tärkeän kehityksen turhautumisen lähteet joissakin osissa maailmaa, haittaisi edelleen taloudellista muutosta, jolla pyritään parantamaan ihmisten hyvinvointia kaikkialla maailmassa Stiglitz, E Joseph ja Charton Andrew 2005.2 Tämä ei ole merkki siitä, että WTO on ainoa Internati Kansainvälinen kauppaministeriö sitoutuu helpottamaan kansainvälisen kaupan laajentamista Kansainvälinen valuuttarahasto ja Maailmanpankki jakavat nämä tavoitteet ja ovat suunnitelleet ohjelmia niiden saavuttamiseksi. Esimerkki 40 sivusta - selaa top. Title Asymmetries kehittyvässä monenvälisessä kaupankäyntijärjestelmässä WTO: ssa Analyysiteksti Kehitysmaat monenvälisessä kaupankäyntijärjestelmässä Author. Dr Jamil Ahmad. Year 2011 Sivut 40 Kataloginumero V178492 ISBN eBook 9783656005445 ISBN 9783656005605 Tiedoston koko 730 kB Kieli englanti Tags epäsymmetriset kehittymässä monenvälinen kauppajärjestelmä analyysi kehittää Price Book 12 99 Hinta eBook 10 99 Paperiraportti Jamil Ahmad, 2011, epäsymmetriset kehittymässä olevaan monenväliseen kauppajärjestelmään WTO: ssa Analyysi, München, GRIN Verlag. Samankaltaiset tekstit. Tekijän vaikutus nykyiseen WTO: n kauppajärjestelmän maailmankauppajärjestelmään WTO: ssa lupaa monille kehitysmaille Mutta sen työskentely viime vuosina sen perustamisesta lähtien on paljastanut, että vauhti ja patte Eri jäsenmaiden toteuttamat toimet eivät ole olleet yhdenmukaisia ​​Kauppapaikan tehokkaampia toimijoita ovat kehittäneet monia uusia välineitä kansallisen edun turvaamiseksi ja heikommat toimijat ovat joutuneet toteuttamaan sitoumuksensa. Tämä on aiheuttanut epäsymmetriaä tehokkaan markkinoillepääsyn mallina Maailmantalouden eri maissa Joten tämä tärkein ja hyödyllinen panos tekijän puolelta. Lataa omat paperit Ansaitse rahaa ja voita iPhone 7. Lataa omat paperit Ansaitse rahaa ja voita iPhone 7. Lataa omat paperit Ansaitse rahaa ja voita iPhone 7. Lataa omia paperit Ansaitse rahaa ja voita iPhone 7. Lataa omat paperit Ansaitse rahaa ja voita iPhone 7. Lataa omat paperit Ansaitse rahaa ja voita iPhone 7. Lataa omat paperit Ansaitse rahaa Ja voittaa iPhone 7. Lataa omia papereitasi Ansaitse rahaa ja voita iPhone 7.Excerpt 40 sivulta. eBooks 1 Jäsen alkaen 9 12 2011. Julkaise artikkeleita. Yksi termi paperi thesis.- Publicatio N eBook-kirjana. - Korkeat rojaltit myynnille. - Täysin ilmainen - ISBN: n kanssa. - Kestää vain viisi minuuttia. - Jokainen paperi löytää lukijat. Lataa asiakirjat, voittakaa iPhone 7. Kaikki GRIN-kirjoittajat osallistuvat neljännesvuosittain Voittaa iPhone 7 759 dollaria. Jokainen teksti on yksi erä. Julkaise nyt - se on ilmainen. Münchenissä, Saksassa sijaitseva GRIN Publishing on erikoistunut sen perustamisesta lähtien vuonna 1998 julkaisemalla akateemisia kirjoja ja kirjoja. Opiskelijat, jatko-opiskelijat ja yliopistoprofessorit ovat ihanteellinen alusta tieteellisten asiakirjojen, kuten tutkimusprojektien, väitöskirjojen, väitöskirjojen ja akateemisten esseiden esittelyyn laajaan yleisöön. Ilmaisut julkaisu, paperi, essee, tulkinta, kandidaatin opinnäytetyö, päälliköt Opinnäytetyö, väitöskirja tai oppikirja - lataa nyt. GRIN Verlag GmbH. Nymphenburger Str 86.Munich, Deutschland. 49 89-550559-0. 49 89-550559-10.Yhdysvaltuuskunta kehittyvässä monenvälisessä kauppajärjestelmässä WTO: ssa Analyysi. Monenvälisen kauppajärjestelmän perusperiaatteet ovat auttaa kauppaa mahdollisimman vapaasti ja toisaalta käsitellä kauppaan liittyvissä asioissa liittyviä riita-asioita Toisaalta kaupan laajentuminen on ollut dynaaminen rooli maailmantalouden kasvussa toisen maailmansodan jälkeen Kaupan merkitys kaikentyyppisten talouksien kehittämisessä Mutta sen jatkuva kasvu vaatii vapaata ja oikeudenmukaista monenkeskistä kaupankäyntijärjestelmää Kauppajärjestelmä Joka on sääntöihin perustuva, auttaa kaupan laajentamisessa Samoin kaupankäyntijärjestelmä, joka vähentää kaupan esteitä neuvottelujen avulla ja soveltaa syrjimättömyyden periaatetta edistää kauppaa kehitysmaista Lisäksi kaupankäyntijärjestelmä, joka mahdollistaa riitojen ratkaisemisen tehokkaasti ja rakentavasti, on Lisäetuna kehitysmaille Maailman kauppajärjestelmä WTO: ssa lupaa kaiken, mutta sen toimiminen viime vuosina sen jälkeen Että eri jäsenmaiden nopeus ja toteutusmalli eivät ole olleet yhdenmukaisia ​​Kauppapaikan tehokkaampia toimijoita ovat kehittäneet monia uusia välineitä kansallisen edun turvaamiseksi ja heikommat toimijat ovat joutuneet toteuttamaan sitoumuksensa. Tämä on tuottanut Epäsymmetriset vaikutukset tehokkaan markkinoillepääsyn eri maiden maailmantalouden osalta. Edellä esitetyn perusteella tässä tutkimuksessamme pyritään ensisijaisesti tarkastelemaan WTO: n monenvälisen kauppajärjestelmän roolia kehitysmaiden kansainvälisen kaupan edistämisessä Yleinen ja erityisesti Intian tutkimus Tämän asiakirjan tarkoituksena on keskustella kaupan ja kauppajärjestelmän tärkeydestä kehitysmaissa yleensä ja erityisesti Intiassa keskustellakseen WTO: ssa vallitsevista epäsymmetristä, jotka vaikuttavat kehitysmaiden kehitysprosessiin haitallisesti , Ja c ehdottaa tapoja ja keinoja siitä, miten Intia ja muut kehittyvät G maat voivat maksimoida voiton ja minimoida menetykset jäsenyydestään maailmankaupan organisaatiosta globalisaation aikakauden aikana. Kauppajärjestelmä, WTO, kehitysmaat, Intian talous. Kuvaukset eivät näy tässä osassa. - Kauppatieteiden laitos, AMU Aligarh. Maailman kauppajärjestelmä vuonna 1947 perustetun GATTin perustamisen jälkeen on uudistettu merkittävällä tavalla. Nykyinen asema WTO: n puitteissa pyrkii luomaan uuden markkinapohjaisen kauppajärjestelmän Monet aloilla, kuten maataloudessa, tekstiileissä, teollis - ja tekijänoikeuksissa, TRIM-palveluissa ja WTO: n määräykset Vapauttamisen soveltamisalaa on laajennettu sisällyttämällä tullitariffeja ja tariffeja sekä monia uusia normeja ja tieteenaloja, kuten terveys - ja kasvinsuojelutoimenpiteitä, polkumyynnin vastaisia ​​toimenpiteitä, riitojenratkaisumenettelyjä, suojatoimenpiteitä jne. Sääntöperusteinen kauppa Maailman kauppajärjestöllä on valtuudet panna täytäntöön sitoumukset, säännöt ja normit Kauppajärjestelmän perustavanlaatuiset periaatteet ovat auttaa kauppaa mahdollisimman vapaasti ja toisaalta käsitellä kauppaan liittyvissä kysymyksissä käytäviä riitoja. Järjestelmä pyrkii parantamaan ennustettavuutta ja vakautta vähentämällä Kiintiöitä ja muita toimenpiteitä rajaamaan tuontimääriä Tuon vetovoiman kannalta on myös se, että uusi monenvälinen kauppajärjestelmä olisi avoin ja syrjimätön. Kaikille maailman kauppajärjestöille olisi jokaisen kaupan vapauttamista koskevan aloitteen osalta varmistettava palkkiot Suuret ja laajenevat markkinat ja suuremmat kauppavirrat kaikille osallistuville jäsenille Chadha, GK 2003 Monet WTO-sopimukset edellyttävät, että hallitus julkistaa politiikkansa ja käytäntönsä julkisesti maassa tai ilmoittamalla WTO: lle. Kansallisen kauppapolitiikan säännöllinen valvonta kauppapolitiikan tarkistusmekanismilla TPRM Tarjoaa lisää keinoja kannustaa läpinäkyvyyttä sekä kotimaassa että Euroopan unionissa Kaiken tämän maailmankauppajärjestelmän kehityksen odotetaan vaikuttavan merkittävästi kehitysmaiden kaupalliseen suorituskykyyn. Tämän taustalla tavoitteena on tutkia, kuinka monenvälinen kauppajärjestelmä vastaa kehitysmaiden kehitystarpeisiin yleensä ja että Erityisesti Intiaan. Tämän pääteeman kehittämiseksi kansainvälisen kaupan ja kehitysmaiden kauppajärjestelmän tärkeyttä käsitellään osassa 1 3. Seuraavassa on lyhyt kuvaus joistakin nykyisestä kauppajärjestelmästä epäsymmetrisesti, joka vaikuttaa kehitysprosessiin Kehitysmaissa epäedullisesti osassa 1 4 Osassa 1 5 ja 1 6 käsitellään kehitysmaiden kauppatasoa WTO: n jälkeisessä vaiheessa ja kehitysmaiden kehitysohjelmaa ehdotetaan. Viimeisessä osassa esitetään päätelmät.1 2 TIETOKANTA JA Menetelmät. Tutkimuksessa on viitekausi WTO: n jälkeinen aika, jota verrataan myös Maailman kauppajärjestön ennen WTO: n ajanjaksoa koskeva tutkimus Tutkimus perustuu eri lähteistä kerättyihin toissijaisiin tietolähteisiin, jotka on kerätty asianmukaisista paikoista. Valtion OECD-maiden maataloustukien osuutta koskevat tiedot toimitetaan tilastollisen keskusjärjestön Intiasta Maailman kauppa - ja kehityskertomus 2007, tutkimus ja tietojärjestelmä, New Delhi, toimittama osuus alueellisen ja taloudellisen ryhmittymän viennistä ja maahantuonnista. Kauppataseen vienti-tuontiosuus 1985-2007-2007 kerätään UNCTADin sihteeristö Tutkimus perustuu eri lähteistä kerättyihin toissijaisiin tietolähteisiin, jotka on kerätty asianmukaisilta paikoilta. Käytetty menetelmä on yksinkertainen ja analyyttinen.1 3 TUTKIMUS Kauppa - ja kaupankäyntijärjestelmä devleoping-maille. Trade on tärkeä Kehitysmaille neljä syytä Ensinnäkin se on usein ensisijainen tapa realisoida globa-hyöty Maat voittavat, kun ne saavat markkinoille pääsyn viennilleen ja uutta teknologiaaan kansainvälisten siirtojen kautta ja lisäävät kilpailupainetta parantavat resurssien kohdentamista. Viennin ja tuonnin bruttokansantuotteessa kasvava osuus osoittaa lisääntyvän altistumisen kansainväliselle kaupalle. Toiseksi Tuotantotoimintojen jatkuva uudelleensijoittaminen teollisuudesta kehitysmaihin tarjoaa runsaasti mahdollisuuksia laajentaa kauppaa paitsi tavaroihin myös palveluihin, jotka ovat yhä kaupankäynnin kohteena. Palvelujen maailmanlaajuinen kauppa saattaa olla muutama vuosikymmen sitten huomattavasti suurempi kuin tavarassa. Kolmanneksi kauppa on Jotka yhdistyvät toiseen globalisaation osa-alueeseen kansainvälisten tuotantoverkkojen leviämiseen Nämä verkot hajottavat peräkkäisen tuotantoprosessin, joka on perinteisesti järjestetty yhteen paikkaan ja levinnyt ne kansallisille linjoille. Tämä dynaaminen johtaa maantieteellisen tuotannon leviämiseen ja kaupankäynnin lisääntymiseen kaupungeissa, Alueet ja Maat Uudet tuotantoalueet ovat yhä useammin sidoksissa kauppaan. Kahdeksankymmentä vuotta, kansainvälisten instituutioiden vahvana tukena on kaupan kasvu. Maailman kauppajärjestö, joka perustuu tullitariffeja ja kauppaa koskevan yleissopimuksen perintöön, on Viimeinen askel kohti kaupallisen ympäristön luomista, joka on johtavampi tavaroiden ja palveluiden monenkeskisen vaihdon kannalta. 2. Sääntöihin perustuva kauppajärjestelmä auttaa kehitysmaiden kaupan laajentamisessa. Erityisen tärkeitä ovat neuvottelut, jotka johtavat yksimielisyyteen ja keskitytään noudattamaan Säännöt. Kaupankäyntijärjestelmä mahdollistaa riitojen käsittelemisen rakentavasti Ennen toista maailmansotaa vaihtoehtoa ei ole saatavana Sodan jälkeen kaupankäyntiä harjoittavien maiden maailmankomissio neuvottelee kaupankäyntisäännöistä, jotka on nyt annettu WTO: lle. Näihin sääntöihin sisältyy jäsenyyden velvollisuus Riitaa WTO: lle ja olla toimimatta yksipuolisesti, kun ne aiheuttavat riitoja WTO: lle, WTO: n s Rocedure keskittyy heidän huomionsa sääntöihin WTO: ssa perustettiin vuonna 1995 perustettu noin 300 riitakysymystä WTO WTO-järjestelmä auttaa ratkaisemaan nämä riidat rauhanomaisesti ja rakentavasti. Maailman kauppajärjestelmän etu, joka perustuu sääntöihin vallan sijasta, on Että se helpottaa kaikkien WTO: n päätösten tekemistä yksimielisesti Kaikkien jäsenten neuvottelevat WTO-sopimukset, jotka hyväksytään yksimielisesti ja ratifioivat kaikki parlamentin jäsenet. Sopimukset koskevat jokaista rikkaampaa ja köyhää maata. Heillä on yhtäläinen oikeus Haastavat toisiaan WTO: n riitojenratkaisumenettelyissä Tämä helpottaa kaikkien elämää useilla eri tavoilla Pienemmät maat voivat nauttia jonkin verran paremmasta neuvotteluvoimasta ilman monenvälistä järjestelmää, kuten WTO: n järjestelmää, tehokkaammat maat voisivat vapaasti asettaa haluunsa Yksipuolisesti pienemmille kauppakumppaneilleen Pienemmillä mailla pitäisi käsitellä jokaista suurta taloudellista toimivaltaa erikseen, Ja heillä olisi paljon vähemmän mahdollisuuksia vastustaa ei-toivottuja paineita. Lisäksi pienemmät maat voivat toimia tehokkaammin, jos he hyödyntävät mahdollisuuksia liittoutumien muodostamiseen ja voimavarojen yhdistämiseen. Maailman kauppajärjestön maailmanlaajuinen järjestelmä vähentää kaupan esteitä neuvottelujen avulla ja soveltaa periaatetta, - kysymys Tämä johtaa alentuneisiin tuotantokustannuksiin ja alhaisempaan lopputuotteiden ja palvelujen hintoihin ja lopulta alhaisempaan elinkustannuk - seen. Kaupan avulla voidaan jakaa työvoima maiden välillä. Se mahdollistaa resurssien käytön asianmukaisemmin ja tehokkaammin tuotantoon. Mutta WTO: n kauppajärjestelmä Tarjoaa enemmän kuin se, joka auttaa lisäämään tehokkuutta ja vähentämään kustannuksia entisestään järjestelmän tärkeiden periaatteiden takia. Se edistää kaupan vapauttamista, joka hyödyttää talouksia eri tavoin Ensinnäkin, kun tariffit alenevat suhteellisten hintojen muuttuessa, resurssit kohdennetaan uudelleen tuotantoon Kansallisia tuloja lisäävät toimet Uru: n jälkeen toteutetut tariffien alennukset Guay Round UR arvioi nostaneensa kansallisia tuloja 0 3-0 4 prosenttia Srinivasan 1998 Francois, Mc Donald ja Nordstorm 1996 Toiseksi, paljon suurempia etuja kertyy pitkällä aikavälillä talouden sopeuttamiseksi teknologisiin innovaatioihin, uusiin tuotantorakenteisiin ja uusiin Kilpailun muodot Nämä voitot tulevat jatkossakin olemaan tärkeitä tulevaisuudessa, koska ne ovat olleet aiemmin. Kaupan vapauttaminen on toinen voimakas. Se vaikuttaa voimakkaasti yritysten toimintaan. Todiste sen vaikutuksista kotimaisiin yrityksiin korostaa kehittyvien talouksien edut ja voitot Pääsyn maailmanmarkkinoille. Taloudellinen talous, joka tekee kaupankäynnille avoimen talouden ja investoinnit muualle maailmaan, tarvitaan kestävään talouskasvuun. Todisteita tästä on selvää. Kukaan maa ei ole viime vuosikymmeninä saavuttanut taloudellista menestystä. living standards of its people, without being open to the rest of the world In contrast trade opening has been an important element in the econ omic success of East Asia, where the average import tariffs has been fallen from 30 to 10 over the past 20 years.- There is a considerable evidence that more outward-oriented countries tend consistently to grow faster than ones that are inward looking Srinivasan T N and Jagdish Bhagwati, 1999.- Trade liberalization can permanently raise the productivity of firms by providing access to up-to-date capital equipment and high quality intermediate inputs at relatively low prices Some firms in the Republic of Korea and Taiwan China , for instance raised productivity by diversifying their use of intermediate inputs World Bank 2001.- New jobs are created for unskilled workers, raising them into the middle class An overall inequality among the countries has been on the decline since 1990, reflecting more rapid economic growth in developing countries, as a result of trade liberalization David Dollar and Aart Kraay. Second, trade liberalization can set off a chain of events that concentrates econo mic activity in a city or region When costs fall as output rises, business has an incentive to locate production activities in a few locations, laying the groundwork for agglomerations of economic activity As demand from overseas purchasers boost output in these locations average costs fall and profit rise The rising profits attract new firms that produce similar goods and thus provide a new source of agglomeration The increase in final goods producers then encourages the entry of new intermediate inputs, producer s with products such as non-tradable services tailored specifically to the needs of final goods produces The new inputs make the production of final goods yet more efficient, lowering costs and raising quality and possibly revenues Final goods production becomes still more profitable, attracting more producers The cycle continues until it is curtailed by congestion that is when output grows faster than the capacity of local infrastructure. Thus trade liberalization opens forei gn markets, expands the demand for domestic firms goods and enable them to serve a large market and realize gains from economies of scale Stiglitz E Joseph and Charton Andrew 2005 Trade liberalization make available a range of inputs at lower prices by lowering cost of production Liberalization may also introduce more competition from foreign firms to the domestic economy which may result in improvement in the efficiency of local firms Finally, trade liberalization, through various channels affect the rate of economic growth. The Uruguay Round of trade negotiation predicts that under the new liberalized world trading system, world trade would expand and developing countries would be benefited But, due to the various unforeseen circumstances, freeing of world trade through reduction in tariff levels has not led to expected increase in the world trade and as such developing countries have been left struggling for expanding their trade in volume and value terms. The WTO system calls for the member countries to lower their trade barriers and to allow trade to flow more freely It provides the forum for negotiating liberalization It also provides the rules for how liberalization can take place The rules written into agreement allow barriers to be lowered gradually so that domestic producers can adjust They spell out when and how government can protect their domestic products, for example, from imports that are considered to have unfairly low prices because of subsidies or antidumping This new trade system under WTO fails to recognize this adverse impact of liberalization of trade on the norms of fairness and such the conflict between free trade and fair trade seems to continue under the new trading system Punchmukhi, V R 2003.The standard argument in favour of trade liberalization is that it improves the average efficiency in a country Import from foreign producers may destroy some inefficient local industries, but competitive local industries are supposed to be able to abs orb the shock as they expand their export to foreign market In this way trade liberalization is supposed to allow resources to be deployed from low productivity protected sector into high productivity export sector But those arguments assume that resources will be fully employed in the first place, whereas in most developing countries unemployment is persistently high One does not need to redeploy resources to put more resources into the export sector, one simply need to employ hitherto unused resources In practice trade liberalization often harms competiting local import industries, while local importers may not automatically have the necessary supply capacity to expand So, liberalization often seems to result in labour temporarily going from low productivity protected sector to zero productivity unemployment Unfortunately most of the models which attempt to address question of welfare, gain from trade liberalization assume full employment and therefore provide no answer to this key q uestions the impact of liberalization in economies with underemployed resources But the issue of unemployment is not just a theoretical problem Concern that trade liberalization will lead to increase unemployment is perhaps the most important source to oppose liberalization. Trade liberalization will also affect inequality Opening up to trade does not make every one in a country better off Instead it changes the distribution of income and create winner and loosers The standard economic arguments is that the net gain from trade liberalization are positive so the gainer can compensate the loser and leave the country better off overall Inequalities in the world economic order, which constitute the important sources for the frustration of development in some part of the world, would continue to hamper the process of economic transformation aimed at improving the welfare of the people in all parts of the world Stiglitz, E Joseph and Charton Andrew 2005.2 This is not to suggest that WTO is th e only International Institution committed to facilitating the expansion of international trade The IMF and the World Bank shares these goals and have designed programmes to achieve them. Ende der Leseprobe aus 40 Seiten - nach oben. Titel Asymmetries in the Emerging Multilateral Trading System under the WTO An Analysis Untertitel Developing countries in the Multilateral Trading System Autor. Dr Jamil Ahmad. Jahr 2011 Seiten 40 Katalognummer V178492 ISBN eBook 9783656005445 ISBN Buch 9783656005605 Dateigre 730 KB Sprache Englisch Schlagworte asymmetries emerging multilateral trading system analysis developing Preis Buch 12,99 Preis eBook 10,99 Arbeit zitieren. Dr Jamil Ahmad., 2011, Asymmetries in the Emerging Multilateral Trading System under the WTO An Analysis, Mnchen, GRIN Verlag. hnliche Arbeiten. The author influence from the present WTO Trading system world trading system under the WTO promises many for the developing countries but its working over the past years since its establishmen t has revealed that the pace and pattern of implementation by different member countries have not been uniform More powerful players in the trade space have evolved many new instruments of safeguarding their national interest while the weaker players have been forced to implement their commitments This has generated asymmetries in the pattern of effective market access in the different countries of the world economy So that why this most important and useful contribution from the author side. Laden Sie Ihre eigenen Arbeiten hoch Geld verdienen und iPhone 7 gewinnen. Laden Sie Ihre eigenen Arbeiten hoch Geld verdienen und iPhone 7 gewinnen. Laden Sie Ihre eigenen Arbeiten hoch Geld verdienen und iPhone 7 gewinnen. Laden Sie Ihre eigenen Arbeiten hoch Geld verdienen und iPhone 7 gewinnen. Laden Sie Ihre eigenen Arbeiten hoch Geld verdienen und iPhone 7 gewinnen. Laden Sie Ihre eigenen Arbeiten hoch Geld verdienen und iPhone 7 gewinnen. Laden Sie Ihre eigenen Arbeiten hoch Geld verdienen und iPh one 7 gewinnen. Laden Sie Ihre eigenen Arbeiten hoch Geld verdienen und iPhone 7 gewinnen. Leseprobe aus 40 Seiten. eBooks 1 Mitglied seit 12 9 2011.Ihre Hausarbeit Abschlussarbeit.- Publikation als eBook und Buch.- Hohes Honorar auf die Verkufe.- Fr Sie komplett kostenlos - mit ISBN.- Es dauert nur 5 Minuten.- Jede Arbeit findet Leser. Arbeit hochladen, iPhone 7 gewinnen. Unter allen Autoren verlosen wir in diesem Quartal ein iPhone 7 im Wert von 759 Euro Jede Arbeit ist ein Los. Kostenlos Autor werden. GRIN Verlag Open Publishing GmbH. Alle Inhalte urheberrechtlich geschtzt Kopieren und verbreiten untersagt. Open Publishing. Nutzungsbasierte Onlinewerbung. Der GRIN Verlag hat sich seit 1998 auf die Verffentlichung akademischer eBooks und Bcher spezialisiert Der GRIN Verlag steht damit als erstes Unternehmen fr User Generated Quality Content Die Verlagsseiten und Diplomarbeiten24 bieten fr Hochschullehrer, Absolventen und Studenten die ideale Plattform, wissenschaftliche Texte wie Hausarbeiten, Referate, Bachelorarbeiten, Masterarbeiten, Diplomarbeiten, Dissertationen und wissenschaftliche Aufstze einem breiten Publikum zu prsentieren. Kostenfreie Verffentlichung Hausarbeit, Bachelorarbeit, Diplomarbeit, Dissertation, Masterarbeit, Interpretation oder Referat jetzt verffentlichen. Folgen Sie GRIN auf. GRIN Verlag GmbH. Nymphenburger Str 86.Munich, Deutschland. 49 89-550559-0. 49 89-550559-10.WORLD TRADE ORGANIZATION. UNDERSTANDING THE WTO BASICS Principles of the trading system. The WTO agreements are lengthy and complex because they are legal texts covering a wide range of activities They deal with agriculture, textiles and clothing, banking, telecommunications, government purchases, industrial standards and product safety, food sanitation regulations, intellectual property, and much more But a number of simple, fundamental principles run throughout all of these documents These principles are the foundation of the multilateral trading system. A closer look at these principles. Click the to open an item A tree for site navigation will open here if you enable JavaScript in your browser.1 Most-favoured-nation MFN treating other people equally Under the WTO agreements, countries cannot normally discriminate between their trading partners Grant someone a special favour such as a lower customs duty rate for one of their products and you have to do the same for all o ther WTO members. This principle is known as most-favoured-nation MFN treatment see box It is so important that it is the first article of the General Agreement on Tariffs and Trade GATT which governs trade in goods MFN is also a priority in the General Agreement on Trade in Services GATS Article 2 and the Agreement on Trade-Related Aspects of Intellectual Property Rights TRIPS Article 4 , although in each agreement the principle is handled slightly differently Together, those three agreements cover all three main areas of trade handled by the WTO. Some exceptions are allowed For example, countries can set up a free trade agreement that applies only to goods traded within the group discriminating against goods from outside Or they can give developing countries special access to their markets Or a country can raise barriers against products that are considered to be traded unfairly from specific countries And in services, countries are allowed, in limited circumstances, to discriminate Bu t the agreements only permit these exceptions under strict conditions In general, MFN means that every time a country lowers a trade barrier or opens up a market, it has to do so for the same goods or services from all its trading partners whether rich or poor, weak or strong.2 National treatment Treating foreigners and locals equally Imported and locally-produced goods should be treated equally at least after the foreign goods have entered the market The same should apply to foreign and domestic services, and to foreign and local trademarks, copyrights and patents This principle of national treatment giving others the same treatment as one s own nationals is also found in all the three main WTO agreements Article 3 of GATT Article 17 of GATS and Article 3 of TRIPS , although once again the principle is handled slightly differently in each of these. National treatment only applies once a product, service or item of intellectual property has entered the market Therefore, charging customs duty on an import is not a violation of national treatment even if locally-produced products are not charged an equivalent tax. Freer trade gradually, through negotiation back to top. Lowering trade barriers is one of the most obvious means of encouraging trade The barriers concerned include customs duties or tariffs and measures such as import bans or quotas that restrict quantities selectively From time to time other issues such as red tape and exchange rate policies have also been discussed. Since GATT s creation in 1947-48 there have been eight rounds of trade negotiations A ninth round, under the Doha Development Agenda, is now underway At first these focused on lowering tariffs customs duties on imported goods As a result of the negotiations, by the mid-1990s industrial countries tariff rates on industrial goods had fallen steadily to less than 4.But by the 1980s, the negotiations had expanded to cover non-tariff barriers on goods, and to the new areas such as services and intellec tual property. Opening markets can be beneficial, but it also requires adjustment The WTO agreements allow countries to introduce changes gradually, through progressive liberalization Developing countries are usually given longer to fulfil their obligations. Predictability through binding and transparency back to top. Sometimes, promising not to raise a trade barrier can be as important as lowering one, because the promise gives businesses a clearer view of their future opportunities With stability and predictability, investment is encouraged, jobs are created and consumers can fully enjoy the benefits of competition choice and lower prices The multilateral trading system is an attempt by governments to make the business environment stable and predictable. The Uruguay Round increased bindings. Percentages of tariffs bound before and after the 1986-94 talks. Nämä ovat tariffiarvoja, joten prosenttiosuuksia ei painoteta kaupan volyymien tai arvojen mukaan. WTO: ssa, kun maat sopivat avaavansa markkinoitaan tavaroille tai palveluille, ne sitovat sitoumuksiaan tavaroihin nähden, nämä sitoumukset ovat tullimaksujen enimmäismääriä. Maat verottavat tuontia hinnoilla, jotka ovat alhaisempia kuin sidotut määrät. Usein tällainen on kehitysmaissa. Kehittyneissä maissa tosiasiallisesti veloitetut hinnat ja sidotut hinnat ovat yleensä samat. Maa voi muuttaa sitoumuksiaan, mutta vasta neuvottelujen jälkeen Jotka voisivat merkitä sitä, että ne korvaisivat ne kaupan menettämisestä Yksi Uruguayn kierroksen monenvälisten kauppaneuvottelujen tuloksista oli lisätä kaupan määrä sitovina sitoumuksina, ks. Taulukko. Maataloudessa 100 tuotteesta on nyt sidottu hintoja. Tämä on huomattavasti suurempi markkinavarmuus kauppiaille ja sijoittajille. Järjestelmä pyrkii parantamaan ennustettavuutta ja vakautta muilla tavoin Ell Yksi tapa on vähentää kiintiöiden käyttöä ja muita toimenpiteitä, joilla asetetaan rajoituksia kiintiöitä hallinnoivan tuonnin rajoihin, voi johtaa enemmän byrokratiaan ja epäoikeudenmukaisen toiminnan syytöksiin. Toinen on tehdä maakohtaisista kauppasäännöistä mahdollisimman selkeät ja julkiset. Monet WTO-sopimukset edellyttävät, että hallitukset julkistavat politiikkansa ja käytäntönsä julkisesti maassa tai ilmoittaessaan WTO: lle. Kansallisten kauppapolitiikkojen säännöllinen valvonta kauppapolitiikan arviointimekanismin kautta tarjoaa lisää keinoja kannustaa avoimuutta sekä kotimaassa että monenvälisellä tasolla. Mutta se ei ole täysin tarkka. Järjestelmä sallii tariffeja ja rajoitetuissa olosuhteissa muunlaista suojelua. Tarkemmin sanottuna sääntö on avoimille, oikeudenmukaisille ja vääristelemille kilpailulle. Syrjimättömyys ja kansallinen kohtelu on suunniteltu takaamaan oikeudenmukaiset kaupankäynnin edellytykset N polkumyynnillä tapahtuva polkumyynnillä tapahtuva viennin alittavuus markkinaosuuden ja tukien hankkimiseksi Kysymykset ovat monimutkaisia ​​ja säännöt pyrkivät luomaan oikeudenmukaiset tai epäoikeudenmukaiset säännöt ja miten hallitukset voivat vastata erityisesti laskemalla tuontitulleja, jotka on laskettu korvaamaan epäoikeudenmukaisten Useissa muissa WTO-sopimuksissa pyritään tukemaan tasapuolista kilpailua maataloudessa, teollis - ja tekijänoikeuksissa ja palveluissa, esimerkiksi julkisia hankintoja koskevassa sopimuksessa monivuotinen sopimus, koska se allekirjoittaa vain muutamat WTO: n jäsenet, laajentaa kilpailusääntöjä tuhansien valtion Yhteisöjä monissa maissa jne. Edistetään kehitystä ja talousuudistusta takaisin alkuun. WTO-järjestelmä edistää kehitystä. Toisaalta kehitysmaat tarvitsevat joustavuutta sen aikaan, kun ne toteuttavat järjestelmän sopimusten täytäntöönpanoa. Sopimukset itse perivät aiemmat Jotka mahdollistavat erityistuen ja kauppaa koskevien myönnytysten myöntämisen kehitysmaille Kolme neljäsosaa WTO: n jäsenistä ovat kehitysmaat ja siirtymät markkinatalouteen Uruguayn kierroksen seitsemän ja puolen vuoden aikana yli 60 näistä maista toteutti kaupan vapauttamisohjelmia itsenäisesti Samanaikaisesti kehitysmaat ja siirtymätaloudet olivat paljon enemmän Aktiivinen ja vaikutusvaltainen Uruguayn kierroksen neuvotteluissa kuin edellisellä kierroksella, ja ne ovat vieläkin nykyistä Dohan kehitysohjelmaa. Uruguayn kierroksen lopussa kehitysmaat olivat valmiita ottamaan suurimman osan velvoitteista, joita tarvitaan Kehitysmaat mutta sopimukset antoivat heille siirtymäkausia, jotta ne olisivat sopeutuneet tuntemattomammille ja ehkä vaikeimmille WTO: n määräyksille, erityisesti köyhimmille ja vähiten kehittyneille maille. Pyöreän ministerin päätös, jonka mukaan parempien maiden olisi nopeutettava Ja panee merkille vähiten kehittyneiden maiden viemien tavaroiden markkinoille pääsyä koskevat sitoumukset Ks tekninen tuki heille Kehitysmaat ovat viime aikoina alkaneet sallia tullittoman ja kiintiötöntä tuontia lähes kaikille vähiten kehittyneistä maista tulevista tuotteista. Kaiken tämän vuoksi WTO ja sen jäsenet ovat yhä läpi oppimisprosessin. Nykyinen Dohan kehitysohjelma sisältää kehitysmaiden huolen vaikeuksista, joita he kohtaavat Uruguayn kierroksen sopimusten toteuttamisessa. Kauppajärjestelmän olisi oltava syrjimättömyyttä lukuun ottamatta maata, joka ei saisi syrjiä kauppakumppaneitaan, mikä antaa heille yhdenvertaisen edun mukaisen maan tai MFN: n aseman. Ei saa syrjiä sen omia ja ulkomaisia ​​tuotteita, palveluita tai kansalaisia, jotka tarjoavat heille kansallista kohtelua. Neuvotteluihin päästyneitä parempia esteitä. Ennustettavissa olevat ulkomaiset yritykset, sijoittajat ja hallitukset pitävät luottavaisina siitä, että kaupan esteitä, kuten tulleja ja muita kuin tulleja koskevia esteitä, ei pitäisi lisätä mielivaltaisesti WTO: ssa sitovat tariffimäärät ja markkinoiden avaamista koskevat sitoumukset Enemmän kilpailukykyisiä, jotka vähentävät epäoikeudenmukaisia ​​käytäntöjä, kuten vientitukia ja polkumyyntituotteita alhaisempina kustannuksin markkinaosuuden saavuttamiseksi, hyödyttävät vähemmän kehittyneitä maita antaen heille enemmän aikaa sopeuttamiseen, joustavuuteen ja erityisiin etuoikeuksiin. Tämä kuulostaa ristiriidalta. , Mutta WTO: ssa se tarkoittaa tosiasiassa syrjimättömyyttä, joka käsittelee lähes yhtä hyvin kaikkia. Näin tapahtuu Jokainen jäsen kohtelee kaikkia muita jäseniä yhtä hyvin suosituiksi kauppakumppaneiksi Jos maa parantaa etuja, jotka se antaa yhdelle kauppakumppanille, se on Että kaikki muut WTO: n jäsenet saisivat parhaan mahdollisen kohtelun. Kaikkien muiden suosituimpien maiden suosiminen on suositeltavaa. Suurin suosituimmuuskohtelu MFN-status ei aina tarkoita yhtäläistä kohtelua Ensimmäiset kahdenväliset MFN-sopimukset perustivat yksinoikeudellisia klubeja maan suosituimmista kaupankäynnistä Kumppanit GATT-sopimuksessa ja nyt WTO: ssa MFN-klubi ei ole enää yksinomainen MFN-periaate varmistaa, että kukin maa kohtelee yli 140 jäsentä Mutta on joitain poikkeuksia.

No comments:

Post a Comment